שתי מים!

21 ינואר, 2020

כמה מים את אמורה לשתות בימים שאחרי הלידה כדי להיטיב את ההנקה? אם את לא שותה מספיק, כדאי שתקראי את הטיפים, שליקטנו מרותי מירז, יועצת ההנקה של בייבי ליס.

"אין ספק ששתיית מים באופן כללי היא חשובה, ובייחוד במהלך ההנקה" מדגישה רותי מירז, יועצת הנקה מוסמכת, שעומדת לרשות אורחות מלון בייבי ליס.
"נשים רבות מדווחות על תחושת צמא כאשר הן מתיישבות להניק, ולכן הדרך הטובה ביותר לשתות במהלך ההנקה היא לדאוג שיהיה לידן בקבוק מים בכל פעם שהן מתחילות להניק. יש נשים שמתארגנות על פינת הנקה ובה בקבוק נח לשתייה.
קפה תה ומיצים נכללים גם הם בכמות הנוזלים שאישה מקבלת במהלך היממה, כדאי להקפיד שחלק ניכר מהמשקאות יהיו פחות מעובדים, עם עדיפות למים.

כמה מים יולדת אמורה לשתות?

"בספרות אין התייחסות לכמות המים האופטימלית המומלצת לנשים במהלך תקופת ההנקה, אך עם זאת שתייה עודפת של מים לנשים שאינן עוסקות בפעילות גופנית מאומצת אף היא אינה מומלצת ועלולה להפחית את כמויות החלב. כך שהכמות הממוצעת של בין 2-3 ליטר ביממה לאישה מתאימה גם למניקות".

1. למרות חשיבות השתייה בהנקה, נראה שהנושא נזנח על ידי נשים מיניקות: במחקרים נמצא כי אישה מיניקה שותה רק 300 סמ"ק יותר מאישה רגילה, שזה פחות מ-50% מהכמות שהיא אמורה לשתות.

2. קיימת הסכמה בין המומחים כי מים הוא המשקה המומלץ והמועדף ביותר עבורך ועבור ילדך. הכמות המומלצת לשתייה היא כשלושה ליטרים ליום. איך תדעי אם את שותה מספיק? לאחר שגופך התאושש מהלידה והתחזק, עקבי אחרי צבע השתן ושימי לב שהוא שקוף.

3. כדאי שתדעי שצריכת נוזלים נמוכה, משפיעה לרעה על ההרגשה הכללית שלך כאמא טרייה, תורמת לעייפות ולתשישות שממילא את חשה בתקופה זאת, ואפילו משפיעה על מצב רוחה ועל יכולת הריכוז שלך. מצב כזה יכול להשפיע באופן עקיף על הצלחת ההנקה.

4. סימני המתיחה, שנותרים על העור לאחר הלידה, הם תופעה שמתרחשת היות שהעור, האיבר הגדול ביותר בגוף שלנו, הולך ונמתח במהלך ההיריון. ללא שימון מספיק, הוא עלול להתייבש ולהיסדק. אך השינויים האלה ניתנים למניעה ולשיפור אם שומרים על עור לח, גמיש ומוגן. את התוצאה הזו תקבלי אם תקפידי על שתייה מספקת של מים.

5. אם את מתקשה לשתות הרבה מים אחרי הלידה, קבלי רעיון מדליק, שפשוט עובד! רכשי בקבוק רב פעמי, שמעוצב בסטייל המועדף עלייך. ככל שהבקבוק יהיה יפה יותר בעינייך – הוא יהיה כייפי לשתייה – וראי זה פלא: את תשתמשי בו יותר וכתוצאה מכך גם תשתי יותר.

6. אחרי הלידה, את אמורה לשתות יותר מים מהרגיל. אבל מה תעשי אם איך מחבבת את טעמם הניטראלי של המים? הוסיפי פלחי לימון או תפוז, עלי נענע או פרוסות של תפוח. אלה יהפכו את הנוזל השקוף לטעים יותר, וכתוצאה מכך תמצאי את עצמך שותה יותר.

7. את יודעת שאת צריכה לשתות יותר אחרי הלידה, אך שוכחת מזה במרוץ התפקוד היומיומי? בעיה מוכרת. כדי להטמיע את שתיית המים בשגרת יומך קבלי החלטה להפוך אותה למנהג קבוע. לדוגמא, החליטי שאת שותה כוס מים מדי שעה עגולה, ולפני כל ארוחה. אם תתמידי עם החוקים האלה, הם יהפכו לחלק משגרת היומיום שלך ולא תצטרכי לחשוב עליהם יותר.

8. השתחררת מהמלונית וכעת את בחופשת לידה, כלומר נמצאת שעות רבות בבית עם תינוקך. זוהי אינה תקופה קלה, בלשון המעטה. בר מים, שיספק לך גישה מהירה למים רותחים וזמינים יקל עליך את החיים. לאחר שתסיימי להניק או אם אינך מניקה בכלל, מים רותחים שזמינים במהירות במהלך הלילה יורידו מעליך את הטרחה הכרוכה בהרתחת מים עבור הכנת התמ"ל.
הימצאותו של בר מים בסביבה הקרובה מגבירה את צריכת השתייה, ולכן בבייבי ליס אנו מקפידים שבכל חדר יעמוד לרשות האורחת בר מים של שטראוס מים.

כולנו יודעים שחשוב במיוחד לשתות הרבה מים! אבל כמה מים?

ענו על שלוש שאלות קצרות, וגם אתן תדעו כמה כוסות מים כדאי לכן לשתות ביום

 

בבלוג של בייבי ליס תוכלי למצוא כתבות שבדיוק מעניינות אותך, אמא חדשה ומהממת!
אינסטגרם
Instagram did not return a 200.
המומחים שלנו מדברים
Play Video Play Video Play Video