המלונית נתנה לי כלים חשובים

31 דצמבר, 2019

לפני הפיכתה לאמא בפעם הראשונה, השחקנית ירדן מרחבי-טמיר הכינה את עצמה בצורה מדוקדקת: קראה, למדה, סיירה והחליטה לבחור בבייבי ליס. חודש אחרי הלידה היא משתפת בחוויות הלידה והאירוח במלונית.

 

 

את המסע המרגש שלה אל האימהות התחילה השחקנית ירדן מרחבי-טמיר עם רצון עז ללמוד הכל על העולם החדש שהיא עומדת להיכנס אליו, עם כניסתה להיריון.

"בגדול, ההיריון עבר עליי מעולה", היא נזכרת כיום, חודש לאחר הלידה. "נכון שבהתחלה היה לי קשה להשלים עם העובדה שאורח החיים שלי הולך להשתנות – גם במהלך ההיריון וכמובן שאחרי הלידה – אבל לאט-לאט, כמו כל דבר בחיים, התרגלתי".

במהלך ההיריון היא השתדלה לשמר את כל ההרגלים שלה מלפני ההתעברות. "כמו הספורט, שאני עושה, האוכל המזין שאני מקפידה עליו תמיד וגם ההנאות של החיים. לדוגמה, בשבוע ה-36 נסעתי למדבר ליומיים לחתונה של החברים הכי טובים שלי, והייתי על הרגליים עד שלוש לפנות בוקר כמו כולם. והיה לי מדהים! הקפדתי לעשות פילאטיס מכשירים ויוגה לאורך כל ההיריון – עד שבוע לפני שילדתי. באופן כללי, לא סבלתי מבחילות, מהקאות או מקשיים פיזיים, כך שאני מעריכה את ההיריון שלי. זה ממש לא מובן מאליו".

איך התכוננת ללידה?

"לאט-לאט. ככל שהתאריך המיועד התקרב, ככה קראתי יותר והתארגנתי יותר לקראת הדבר. קראתי כמה וכמה ספרים מעניינים – גם על לידה טבעית, גם על הורות, וגם על הגישות השונות לאחד משני התחומים. אני חושבת שלצרוך ידע בנושא זה חשוב מש. ככל שאספתי יותר מידע, ככה הרגשתי מה מתאים לי יותר ומה פחות. הבחירה ללדת בליס התקבלה בזכות המקצוענות של צוות המיילדות והרופאות, והמעבר לבייבי ליס תוכנן מראש כי היה ברור לי שאני צריכה נחיתה רכה אחרי חוויית הלידה. בעלי בוריס ואני היינו בסיור הכנה ללידה בבית החולים ליס, שהסתיים במלונית. התרשמנו מהתינוקייה האינטימית, שבה היילודים נמצאים בהשגחה רפואית 24 שעות ביממה, ומהאוכל: איזה שפע ומגוון!".

איך הייתה הלידה?

"לתדהמתי, זאת הייתה חוויה לא פחות ממדהימה! למען האמת, התכוונתי ללדת טבעי, אבל באתי מאד פתוחה בראש לכל תסריט, מהסיבה שידעתי שאין לי מושג לקראת איזה כאב אני הולכת. היה ברור לי שאוכל להחליט רק ברגע האמת. ואכן, כך קרה. כשהגעתי למיון, הבנתי שאני לא יכולה להתמודד עם הכאבים של הצירים, ולכן בחרתי לקבל אפידורל – ואין שמחה ממני על כך. חוויתי את הלידה בצורה עוצמתית ביותר. למזלי הרב, הייתה לי לידה מהחלומות – שלוש שעות מהרגע שהגענו למיון – ילדתי!".

בחדר הלידה היו עם ירדן בעלה, אמה ואביה. אבל לא רק הם. "גם חמותי נכחה במעמד. אני יודעת שזה חריג, אבל רציתי לחלוק את הרגע המיוחד הזה עם האנשים הכי קרובים ללבי".

המעבר לבייבי ליס היה קצר ומהיר – כמה עשרות מטרים של חציית גשר מקורה. "התחושה הייתה שהגעתי לגן עדן ליולדת", היא משחזרת. "בחרנו להתארח במלונית, כי היה לנו ממש חשוב להתפנק כמה שאפשר ולהתאקלם בצורה רכה ונעימה לתפקיד חיינו כהורים חדשים. במקום לרוץ עם תינוק בן כמה ימים הביתה, ולהיות אובדי עצות ונטולי שינה, רצינו להתאפס על עצמנו ולקבל את הידע הבסיסי שכרוך בטיפול בתינוק.

"אני מודה שגם רצינו לישון טוב, לאכול טוב ולהתאזן לפני תחילת המרוץ הזה שנקרא הורות. ואם כבר מדברים על לישון, אז המיטות המתכווננות פשוט מטורפות, נוחות, נוחות, כמעט שלא רציתי לצאת מהמיטה עם המצעים המגוהצים והריחניים. ועוד לא דיברנו על השקט והפרטיות, שיש לך כשאת בחדר שלך במלונית. זה עולם אחר, זה לא בית חולים.

ידעתי שאני יכולה להשאיר את התינוק שלי, הדבר הכי יקר לי בעולם, עם האחיות בתינוקייה – ולהתאוורר קצת. היו שעות, לא רק בלילה, שבהן בעלי ואני רצינו לשבת לאכול בשקט זה עם זו, או לנוח בחדר. הופתעתי מכמות המתנות שחיכו לנו, כמו לכל אורחת, בחדר. היו שם המון פריטים חיוניים לטיפול בתינוק, ומהמותגים הטובים ביותר. זה לא רק נחמד ומתחשב אלא גם חוסך לך כמעט אלף שקל על דברים שהיית צריכה לרוץ לקנות".

מה הכי אהבת במלונית?

"תחושת הפינוק שאחרי הלידה היא פרייסלס! וזה לגמרי מה שמקבלים במלונית. אהבתי הכל! לפני הכל, היחס המדהים של הצוותים. צוות הקבלה היה מקסים, צוות התינוקיה היה מקצועי ומרגיע, צוות המטבח הכין ארוחות שף וצוות הניקיון דאג לכך שהכל יהיה מצוחצח ומזמין. בכל פרמטר הרגשתי את המקצוענות, את המצויינות, תחושה שהאנשים האלה יודעים בדיוק מה הם עושים. קיבלתי הדרכת הנקה. זה דבר כל כך חשוב אחרי הלידה. ממש רציתי לרכוש כלים וידע לפני שאני יוצאת הביתה עם התינוק. במלונית, יש ייעוץ הנקה כל יום, ויכולתי לקבל את כל התשובות לשאלות שהיו לי. גם בתינוקיה, כשהגעתי להניק בלילה, האחיות התורניות, גם נתנו לי טיפים מהניסיון שלהן. אתנחתא מאד חביבה הייתה מסאז' כפות הרגליים המפנק. אחרי הלידה הייתי צריכה שיעטפו אותי, שיעניקו לי, שידריכו אותי – וזה בדיוק מה שקיבלתי במלונית!


בבלוג של בייבי ליס תוכלי למצוא כתבות שבדיוק מעניינות אותך, אמא חדשה ומהממת!
המומחים שלנו מדברים
המומחים שלנו -פרופ' יריב יוגב


המומחים שלנו - פרופ' רונלה מרום


המומחים שלנו - ג'ני פלדמן