למה חשוב לשתות מים אחרי הלידה?

31 יולי, 2019

שתיית מים בהריון היא הכרחית למהלך הריון בריא, לאם ולעובר. למה כל כך חשוב לשתות מים גם אחרי הלידה? ומהן כמויות המים הרצויות?

הקיץ כבר פה, עומס החום כבד והדיאטנית הקלינית של בייבי ליס, נטעלי קירשטיין, נשאלת יותר שאלות הקשורות לשתייה בכלל ולמים בפרט. ליקטנו ממנה 10 כללים חשובים שכדאי לדעת בכל הקשור לשתייה, מהלידה ועד הגעתו של תינוקך לגיל שנה.

  1. אצל האם המניקה תחושת הצמא עולה בזמן ההנקה. הקפידי להצטייד בבקבוק מים כשאת יוצאת מהבית, כי הצורך במים הולך ועולה באופן טבעי בשל אבדן של כ700 מ"ל ביצור חלב האם.
  2. עבור האם המניקה, יש שיגידו שמומלץ לשתות כ-3 ליטר מים ליום. אני ממליצה, לאחר שגופך התאושש והתחזק לעקוב אחר צבע השתן ולשים לב שהוא שקוף . בימי הקיץ החמים, חשוב שתהיי קשובה לתחושת הצמא האישית שלך
  3. שתייה מרובה של מים חיונית בתקופת ההנקה, אך היא לא גורמת לייצור מוגבר של חלב. במידה ואת חוששת שהכמות חלב אם אינה מספיקה, אני ממליצה לפנות ליועצת הנקה.
  4. קיימת תמימות דעים בין המומחים כי מים הוא המשקה המומלץ והמועדף ביותר עבורך ועבור ילדך. במידה ואת מתקשה לשתות מים כמות שהם, את יכולה לנסות להוסיף להם פלח קטן של לימון, תפוז, ג'ינגר או קליפת מלפפון בהתאם לעונה.
  5. חשוב שתדעי, שבעוד תינוקך ניזון באופן בלעדי מחלב אם או תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות), הוא לא זקוק לתוספת של מים. בימים החמים ניתן להגדיל את תדירות ההנקה או להגדיל את נפח הבקבוק במידת הצורך.
  6. עד גיל שנה, את המים יש להרתיח לטמפרטורה של 100 מעלות צלזיוס למשך 2 דקות ולצנן לטמפרטורת החדר לפני ההגשה.
  7. למעשה, רק כאשר תינוקך מתחיל לעבור למזון מוצק, אפשר להציע לו לשתות מים. בתחילת המעבר למוצקים ייתכן כי תינוקך לא יביע עניין רב במים וזה בסדר, אל תתייאשי, זהו נוזל חדש עבורו. המשיכי להציע, כל פעם קצת. עם העלייה הטבעית בכמות המוצקים לצד ירידה בתדירות ההנקה והבקבוקים, הצורך שלו במים יעלה וצריכת הנוזלים תשתפר.
  8. אני ממליצה להגיש את המים בכוס מתאימה. השתייה מכוס משפרת את מיומנות הפה על ידי תרגול ויסות הנוזל.
  9. הימנעי מהגשה של חליטות צמחים ותה. בתקופת הינקות היא עלולה לגרום לירידה בספיגה של מינרלים שונים ותפריע לתינוקך להתרגל לטעמו הטבעי של המים.
  10. הימנעי מהגשת משקאות ממותקים, כולל מיצים טבעיים כי הם עלולים לפגוע בתהליך המעבר למזון למוצק ולעכב את התפתחות הגדילה בתקופת הינקות.

 

כדי ששתיית מים תהיה זמינה עבורך לאחר הלידה, בכל חדר בבייבי ליס עומד לרשותך בר מים.

 

בבלוג של בייבי ליס תוכלי למצוא כתבות שבדיוק מעניינות אותך, אמא חדשה ומהממת!
המומחים שלנו מדברים
המומחים שלנו -פרופ' יריב יוגב


המומחים שלנו - פרופ' רונלה מרום


המומחים שלנו - ג'ני פלדמן