המלונית ואני

25 אוגוסט, 2019

כל אישה צריכה פרק זמן להתאושש בו מהלידה. יש כאלה שעברו לידה קלה, אחרות חוו לידה מורכבת, אבל גם אלה וגם אלה צריכות את התמיכה המקצועית, הפינוק והמנוחה בימים שאחרי. מלון בייבי ליס הוא בדיוק המקום המושלם לכך.

אחרי הלידה כל העיניים נשואות אל התינוקי. אבל מה עם היולדת, שעברה חוויה מטלטלת? אין ספק שהיא זקוקה למנוחה, לתמיכה ולפינוק. לפעמים, בעיקר כשמדובר בילד ראשון, היא צריכה גם הדרכה מעשית, עצה טובה ומילה מרגיעה.

שלוש אמהות מספרות על החוויה האישית שלהן בימים הראשונים שאחרי השחרור ממחלקת היולדות.

הדס מנור לוי (37) מתל אביב ילדה את בנה הבכור, סהר, ביולי השנה. כחודשיים לפני הלידה היא שריינה מקום בבייבי ליס. "אחי ואשתו היו שם פעמיים, בשתי הלידות שלהם, כך שקיבלתי מהם המלצה חמה. בנוסף, היה חשוב לפנק את עצמי אחרי הלידה. ידעתי שיומיים בבית החולים לא יספיקו לי להתאושש".
הלידה הייתה קשה. "הגעתי לחדר הלידה כבר עם התחלה של לידה", היא נזכרת ובגלל שהתינוק נכנס לסטרס נאלצתי לעבור לידת ואקום. תוך שעתיים וחצי הוא כבר היה בחוץ. זאת הייתה גם הלידה הראשונה שלי וגם הייתי עם תפרים. אני חייבת לציין שלקבל אפידורל תוך כדי ציר זה דבר שכואב בטירוף".
אחרי יומיים במחלקת יולדות ב' באיכילוב הדס עברה לארבעה לילות במלונית. "היינו שלושתנו ביחד. קיבלתי שם תמיכה רגשית, ליווי צמוד, פינוק. הבנות מהקבלה היו מושלמות. הרגשתי שבכל החוויה הזאת נעטפתי בצמר גפן. הייתי אצל רופא נשים כמה פעמים בגלל התפרים, בלי צורך להיטלטל עד אליו מהבית. יועצות ההנקה היו מועילות ומקסימות. קיבלתי מהן את ההדרכה איך להניק, איך להיות קשובה לצורך של הבייבי, כמה להאכיל ומתי. החדרים היום ברמה הכי גבוהה. רציתי לקחת הביתה את כיסא הנדנדה ואת המזרון. הניקיון – אין דברים כאלה. והכי חשוב: מקבלים מלא פינוקים מכל מיני חברות. יצאתי עמוסה במלא מתנות שוות".
מה הטיפ שאת יכולה לתת להיריונית?
"אל תתלבטי! אחרי הלידה מגיע לך הפינוק הכי טוב. הגוף צריך להתאושש. ואכן במהלך ארבעת הימים האלה בבייבי ליס מאד התחזקתי, הגוף התרפא לאט לאט. מעבר לזה, יש את האופציה לשים את התינוק בתינוקיה ולישון בלילה. זכורה לי במיוחד מדלן, אחת האחיות בתינוקייה, שהייתה כל כך מחבקת. כולם שם היו מדהימות!
האוכל היה נפלא. אני בנאדם שמסתובב בעולם וישן במלונות, ואני חייבת לציין שהאוכל במלונית היה ברמה המלונאית הגבוהה ביותר. ובואו נדבר רגע על האירוח: אחרי הלידה היה לי נוח לקבל אורחים במלונית, ולא בבית כי זה חסך לי את הטרחה והניקיון. אני חושבת שכל אישה שיולדת באיכילוב אפילו שתיקח לילה אחד במלונית, עם רופא צמוד שמלווה אותך, ואת לא צריכה את לצאת מבית החולים ולתפקד לבד בבית. נכון שזה לא זול, אבל איכות לא נמדדת בכסף. זה הדבר הכי טוב שעשיתי לעצמי ואני בטוחה שגם בלידה הבאה. זאת הייתה חוויה מדהימה היה לי קשה לעזוב אחרי ארבעה ימים".

אלונה זהר ילדה בספטמבר 2018 את כרמל. "כחמישה חודשים לפני הלידה הבטחתי את מקומי בבייבי ליס. למה? כי כל החברות שלי היו שם אחרי הלידות. לא הייתה לי שום התלבטות, למרות שבאותה תקופה נפתחה המחלקה החדשה באיכילוב ואמרו לי לבטל את המלונית – החלטתי לא לבטל. המחלקה, עם כל מה שיש בה, היא לתקופה קצרה בלבד ואילו אני רציתי להישאר בהשגחה רפואית – אבל בתנאים של מלון – לעוד כמה ימים".
בדיעבד, התברר כי זו היתה ההחלטה הנכונה. "הלידה שלי הייתה הסתבכה ועברתי כמה הליכים רפואיים, שחייבו אותי בהשגחה רפואית צמודה לאחר הלידה כך שממילא לא יכלו לשכן אותי ביולדות א'.
"אחרי שני ימי אשפוז עברנו למלונית, ובה נשארנו שלושה לילות במקום השניים המתוכננים. הארכנו בגלל שלתינוקת הייתה צהבת והיא חזרה לאשפוז. רצינו להיות הכי קרוב אליה שאפשר".

איך הייתה החוויה שלך בבייבי ליס?
"היה מדהים, ממש נהנינו. היה לי חשוב שיש שם יועצת הנקה, רופאים והדרכות שנותנים מענה לכל עניין שמעסיק יולדת טרייה. הרגשתי מוקפת באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום היילודים והגניקולוגיה, אבל בתנאים הכי טובים ומפנקים שיכולים להיות. הרגשתי מרופדת".

אסתר אלבז (40) מתל אביב, אמא לחמישה ילדים, ילדה את בתה הקטנה רחל חנה תהילה ביולי השנה. אחרי הלידה היא אושפזה במחלקה ב', אבל הרגישה צורך מיידי לעזוב לטובת המלונית. "בבייבי ליס שכחתי את כל קשיי הלידה. התמקמתי בסוויטה מפנקת והייתי מאושרת. זה בדיוק מה שחלמתי עליו".
זו הייתה הלידה הראשונה של אסתר בארץ. "את ארבעת הילדים היותר גדולים הבאתי לעולם בצרפת. "ילדתי אותם בבית היולדות הכי טוב בפריז שנקרא אמריקן הוספיטל. מדובר במקום יוקרתי, נחשב מאד, שצבר מוניטין ואין מי שלא שמעה עליו או פנטזה ללדת בו. נכון שזה בית חולים, אבל מעבר לחדרי הלידה זהו מלון חמישה כוכבים יוקרתי.
היה, כמובן, מעולה. רמת השירות בבייבי ליס דומה לזו שקיבלתי באמריקן הוספיטל, אבל אני חייבת לציין שמכמה בחינות בייבי ליס עולה עליו: הסוויטה בבייבי ליס מפנקת בדיוק כמו במלון מהשורה הראשונה, והאוכל? תתפלאו: הוא היה יותר טעים. בשבוע שעבר היה לי תור לפרופסור לגניקולוגיה שאני מטופלת אצלו. המשרד שלו נמצא באותו מגדל, שבו שוכן בייבי ליס. כשיצאנו מהבדיקה אצל הרופא, בעלי אמר לי: "איזה כייף היה אם היינו יכולים עכשיו לאכול ארוחת ערב בבייבי ליס!". עד כדי כך אהבנו את האוכל, שהיה ברמה מאד גבוהה".
אסתר התאכסנה במלונית למשך שלושה לילות, בעוד בעלה ישן בבית עם הילדים הגדולים: בת בגיל 12, בת בגיל עשר, בן בגיל שש וחצי ובן בגיל ארבע. "האחיות בתינוקייה היו ברמה מאד גבוהה ואפשר לסמוך עליהן במיליון אחוז, במיוחד מדלן שהיא אלופה אמיתית".
גם בלידה הבאה תתארחי בבייבי ליס?
בעזרת השם! בוודאי שכן".

בבלוג של בייבי ליס תוכלי למצוא כתבות שבדיוק מעניינות אותך, אמא חדשה ומהממת!
המומחים שלנו מדברים
המומחים שלנו -פרופ' יריב יוגב


המומחים שלנו - פרופ' רונלה מרום


המומחים שלנו - ג'ני פלדמן