כל לידה והבייבי (ליס) שלה!

27 דצמבר, 2020

טליה הגיעה למלון אחרי הלידה הראשונה כדי ללמוד איך לטפל, אודליה באה אחרי הלידה השנייה כדי להחלים וסיוון, אחרי לידה שלישית, רצתה חופשה אמיתית לפני ההגעה הביתה.

הפעם הראשונה

טליה סול, בת 35, בעלת בוטיק אופנה בהרצליה ומובילת דעת קהל באינסטגרם, ילדה את בתה הראשונה ג'יה ב 12.12. לאחר הלידה, היא בילתה שני לילות בבייבי ליס. "לפני הלידה שמעתי מעוקבות שלי שלא כדאי לקחת חדר במלונית, ושמספיק להתארח במחלקה א'. בדיעבד, אני יכולה לומר: אלה שטויות! מזל שלקחתי מלונית, ואם הייתי יכולה להישאר עוד לילה – הייתי נשארת!".

למה?

"מגיעים למקום עוטף, חם ונעים. נכון, מחלקת היולדות המשודרגת בליס יפה ונקייה – אבל מלון זה לא. במיטה הרגשתי פחות נוח ממה שציפיתי, וגם האוכל לא היה לטעמי. אחרי שאת יולדת, את צריכה שיהיה לך נוח, את צריכה אוכל טוב, בריא ומפנק – בדיוק כמו זה שמוגש במלונית, ועוד עם רום סרוויס 24 שעות ביממה.

אבל היתרון הכי גדול בעבורי היה התינוקייה. כאמא חדשה, לא היה לי מושג מה לעשות עם התינוקת שזה עתה נולדה לי: מה אוכלים, מתי להאכיל, איך להחליף בגדים, איך לחתל, איך להרגיע בכי ואיך לרחוץ. את כל אלה למדתי מהאחיות בתינוקיה, שהיו מאירות פנים ונתנו לי הדרכה מפורטת.

יועצות ההנקה היו פשוט מדהימות. גם הן לימדו אותי המון.

מניסיון, אני יכולה להמליץ לחברות שלי: תתפנקו במלונית, זה מגיע לכן אחרי החוויה המאתגרת של הלידה. המחלקה אמנם חמודה, אבל זה לא תחליף למלון בייבי ליס.

הפעם השנייה

אודליה חזקיהו הגיעה לבייבי ליס ללידה שנייה ביולי האחרון. "לא תכננו להיות במלונית, כי בלידה הראשונה קיבלתי חדר פרטי במחלקה המשודרגת בליס", היא נזכרת. "בלידה השנייה, לא היה מקום במחלקה הזאת והחלטנו להתקשר למלונית לבדוק אם יש מקום. למזלנו – היה. בשמונה בבוקר ירדתי מחדר הלידה למחלקה – וב 12:00, לאחר בדיקה רפואית, קיבלתי שחרור למלון".

אודליה מסבירה שהנוחות הייתה בראש סדר העדיפויות שלה אחרי הלידה. "רציתי מיטה נוחה, מקלחת מפנקת, חדר גדול ומפנק של בית מלון, ואת המותרות שמסביב כמו הארוחות העשירות והמתנות יקרות הערך. במלונית מעמידים לרשות האורחות הדרכות, אבל היות שזאת הייתה לידה שנייה כבר לא הזדקקתי להן".

אודליה שהתה במלון רגע לפני הגל השני של הקורונה. "המלון היה אי של שקט ושלווה אפילו בתקופת הקורונה. נערכו שם כמה שינויים, בהתאם לריחוק החברתי, אבל זה לא פגם בחווייה של מלון חמישה כוכבים. הבנתי שבזמנים רגילים יש בופה ואפשר לצאת לפגוש אורחים בלובי, אבל לי נראה יותר טוב שמביאים את הארוחות לחדר ברום סרוויס, זה אפילו יותר מפנק".

הבת הגדולה, מיה בת השנתיים, באה לבקר את אמה ואת התינוקת אווה עם אבא שלה. "הבאנו למיה מתנה ש'קנתה' לה התינוקת ושהכנו מבעוד מועד – עגלה עם בובה. מיה טיילה איתי עם העגלה והבובה מהחדר לתינוקייה. בחדר, היא הרגישה מאד בנוח וגם עשיתי לה מקלחת לפני שהיא חזרה הביתה עם אבא".

כמה זמן נשארת במלון?

"שני לילות, ובדיעבד אני מצטערת שלא נשארתי יותר, כי זה היה ממש מושלם. זה עזר לי בהחלמה בצורה שלא תיארתי לעצמי. בלידה הראשונה, היה לי אמנם חדר פרטי במחלקה אבל בית חולים לא משתווה למלון. יש בבייבי ליס אווירה של מלון, את פחות מרוכזת בכאב ויותר בלהתפנק, המיטה נוחה ומתכווננת יש קרמים ושלוש ארוחות מושקעות ביום. היחס של עובדות הקבלה והקפיטריה נפלא, מאיר פנים. בקיצור, היה ממש תענוג.

אני ממליצה על בייבי ליס לכל חברה. אני אומרת לכל מי שאני מכירה, גם למי שעדיין לא בהיריון: 'הטיפ שלי – תזמיני חדר במלונית. זאת המתנה הכי נכונה שאת יכולה להעניק לעצמך'.

התינוקת בילתה את הלילות בתינוקיה האינטימית. "האחיות היו מהממות השארתי את בתי בידיהן בלב שלם. הייתי לוקחת אותה בבוקר ומחזירה אותה לקראת עשר בלילה".

מה חשוב להביא למלונית?

"פיג'מה נוחה ושקיות ריקות כדי לקחת את המתנות. חזרנו הביתה עם התינוקת כשאנחנו רגועים. חוויה מאוד טובה, מעל ומעבר למצופה. זה להרגיש בחופשה מייד לאחר הלידה".

נעמה לייזר התארחה בבייבי ליס לאחר הלידה השנייה בדצמבר האחרון.

מה גרם לך לבוא פעם שנייה?

"בפעם הראשונה באתי להבריא ובפעם השנייה באתי להנות. מה שמצא חן בעיניי בבייבי ליס זה שכל הפסיליטיז – קטנים כגדולים – מותאמים בצורה מדויקת למה שהיולדת והתינוק צריכים. כאשה אחרי לידה, את מרגישה שהמלון הזה מתנהל במקצוענות, הם יודעים מה את צריכה, מתי את צריכה ואיך את צריכה. אין דבר שלא חשבו עליו, החל ממה שתרצי לאכול כדי להתחזק אחרי הלידה ועד למוצץ שהרך הנולד צריך. אפילו המקלחת, והמוצרים שבהם היא מאובזרת, מדויקת להפליא.

אני זוכרת שבפעם הראשונה הרגשתי שאני לא רוצה ללכת הביתה, כי בחיים לא אדע לסדר את הדברים כמו שהם מסודרים במלונית. בפעם השנייה הגעתי יותר מנוסה ועדיין הדהים אותי איך הכל מונח במקום הנכון. כל מה שיולדת ותינוק צריכים נמצא שם – בין אם זה בחדר או במרחק שיחת טלפון לקבלה".

נעמה לא הלינה את הבכור, רון, איתה במלון. "אבל הוא בא לבקר, ובעיקר הוא נהנה לשחק ב'לונה פארק' עם המיטה העולה והיורדת. שם הבטן שנתנו לתינוק היה איציק. כיום שמו יונתן. בעלי קנה לרון מכונית על שלט רחוק, שמטפסת על קירות, ואמרנו שזו מתנה מאיציק. בנוסף, כדי לחבר ביניהם, רון העניק לאיציק בובה, שממש דומה לו, וגם שמיכי. היה ביניהם מפגש ראשון מאד מרגש. רון ישר נתן לאיציק נשיקה והתחבר אליו".

בפעם הראשונה שלה בבייבי ליס, נעמה הייתה מאד נוכחת בהדרכות הקבוצתיות. בפעם השנייה, היא נעזרה ביועצת הנקה, במפגש אחת על אחת.

אבל עזבו רגע את הקטע של האימהות, כי אחד הזיכרונות המתוקים של נעמה הוא הקולינרי. "האוכל היה מהמם!", היא מעידה. "הארוחות הטעימות והשייקים המרעננים היו האתנחתא הכי מפנקת של היום, הם נתנו לי הרגשה של חופשה בחופשת הלידה. והאמת, זה הכי קרוב לחופשה שיהיה לי בעתיד הקרוב.

כשנעמה יצאה מהמלון, חברה שמתלבטת שאלה אותה אם היא ממליצה. "בלי לחשוב פעמיים, חד משמעית, ללכת על המלונית. פעם, בתקופה של האימהות שלנו, אמרו שהן זקוקות להחלמה בבית הבראה אחרי הלידה. היום, לא הייתי קוראת לזה החלמה אבל יולדת טרייה עדיין זקוקה לכמה ימי התאוששות לפני היציאה לעולם האמיתי. גם לקראת הלידה השנייה, ולמרות שהייתי בחדר פרטי במחלקת היולדות, היה ברור לי שאני רוצה את הימים האלה כדי להתאפס בתנאים מיטיבים ולצאת הביתה מחוזקת, עם מרחב נשימה".

הפעם השלישית

סיוון מאייר התארחה בבייבי ליס שלוש פעמים, האחרונה בהם בנובמבר האחרון. "כשהיינו בלידה השנייה בחדר פרטי במחלקה החדשה הבנו שעם כל הכבוד למחלקת היולדות, מלון זה לא. אין תחליף למלונית. בחדר במלונית יש מיטה נוחה ומפנקת, שבה שנינו יכולנו לישון ביחד ולנוח כמו שצריך. האווירה היא של קלאס, סטייל ולאקז'רי, מה שבאמת נותן תחושה של חופשה אחרי הלידה.

בפעם השלישית ידענו מראש שזה לא משנה אם נהיה במחלקה החדשה או לא – למלונית בטוח נגיע".

מה נותנת השהות במלון?

"כשאת מגיעה למלונית, את נמצאת בחוליית הזמן שבין הלידה הפער לחיים האמיתיים. במלונית יש לך שהות קלה להתאפס, כשאת מוקפת באנשי מקצוע מהשורה הראשונה. במיוחד ראויות לשבח אחיות התינוקיה. הן מושלמות אחת – אחת. אני מאוהבת בהן. בשלוש הפעמים שהגעתי אליהן עם בייבי חדש, הן נתנו יחס חם ואוהב כאילו זה הבייבי הראשון שהן רואות בחיים.

כשהייתי עם התינוקת הראשונה, היא פלטה כשהאכלתי אותה עם הבקבוק. לחצנו על כפתור החירום והאחיות הגיעו בכזאת מהירות, שזה היה כאילו שהן חיכו מחוץ לדלת.

בפעם הראשונה, בעלי ואני עברנו את כל ההדרכות האפשריות: יועצת הנקה, בטיחות ועזרה ראשונה, הטיפול בתינוק ושפת התינוקות. בפעם השלישית, כבר רק נהנינו מהחופשה, מהרוגע, מלהיות ביחד בזמן איכות רק אני, בעלי והתינוקת".

איך אפשר שלא להזכיר את האוכל?

"הוא מדהים! אפילו בתקופת הקורונה, כשבכל מקום קיצצו ודיללו במלונית נמשך הקסם – הרמה הגבוהה של האוכל נשארה יציבה, והאוכל הוגש ברום סרוויס, באופן אלגנטי ומוקפד".

הילדים הגדולים יותר בני ארבע ושנתיים וחצי הובאו לבקר עם הסבא והסבתא. לאורך ההיריון הם ידעו שלאחות שצפויה להיוולד להם יקראו אנה. כשהבן הגיע לבקר אותי בבייבי ליס, הוא הסתכל על התינוקת שבעריסה ושאל: 'זאת אנה?'. זה היה הכי חמוד בעולם!".

תהיה פעם רביעית?

"אני מאמינה שנתראה לפחות עוד פעם אחת. אבל זהו, אחרי הפעם הבאה אצטרך, לצערי, להיפרד מהמלונית".

בבלוג של בייבי ליס תוכלי למצוא כתבות שבדיוק מעניינות אותך, אמא חדשה ומהממת!
המומחים שלנו מדברים
המומחים שלנו -פרופ' יריב יוגב


המומחים שלנו - פרופ' רונלה מרום


המומחים שלנו - ג'ני פלדמן