מיומנו של אבא גנוב

10 ינואר, 2021

אייל מילשטיין, שהפך להיות אבא לשלושה, רואה במלון בייבי ליס גלגל הצלה. אחרי הלידה השלישית כל מה שהוא ואשתו היו צריכים זה קצת חופשה. וקצת צחוקים…

"אישה מאושרת – חיים מאושרים", מסכם אייל מילשטיין את חוויית אחרי הלידה שלו ושל אשתו דיאנה. "כשדיאנה גילתה שהיא בהיריון, היא הודיעה לי שהפעם עוברים במלונית לפני שחוזרים הבית, מה שהיא לא ידעה זה שסגרתי שלושה לילות ללא ידיעתה, כהפתעה, על סמך ניסיון קודם".

למה?

"חייבים לאפס את הראש לפני שהמרוץ מתחיל.
האושר של האישה קריטי לחיי נישואים מאושרים. כבר למדתי במהלך שנות הנישואים שלנו שכשדיאנה שמחה ומרוצה – זה עושה גם לי טוב. בעצם, לתת לה מתנה להיות במלונית – זה לתת מתנה לעצמי!
הפעם חיכו לנו בבית, בהשגחת סבתא וסבא, שני פעוטות, ככה שהמשמעות של נחיתה בבית היא להתחיל לתפעל משפחה של חמישה, שזה הרבה יותר מורכב מלהיות זוג עם ילד ראשון.
ידענו שברגע שניכנס הביתה יתחיל מרוץ מטורף. היינו חייבים לעצור רגע, לנוח, ליהנות ממלון חמישה כוכבים, לפני שמתחילים את החיים האמיתיים".
להיות אבא במלונית זה תענוג. מצאתי את עצמי הולך כל היום בגרביים במסדרון, מחלק הוראות לצוות הנפלא והקשוב, מתקשר לקבלה כשנגמרו הקפסולות של הנספרסו ואם אפשר לקבל עוד דג דניס ופסטה פורטבלו, זה החיים", הוא מדווח.
"עם כל זה שהכנו את הבית לקלוט את התינוקי, במלון הכל מוגש לך בצורה מדויקת. החדר מצויד בכל מה שצריך לימים הראשונים, בהתחלה דפקו בדלת פעם אחת, ואז עוד פעם, להביא חבילות של מתנות – מה שהיה ממש נחמד. אבל בפעם השלישית כבר לא היה לי כוח לקום מהמיטה המפנקת של הולנדיה".
דיאנה ילדה בבית החולים ליס, ועל אף שלאחר הלידה היא הועברה למחלקה משודרגת, בני הזוג רצו להתפנק קצת. "ידענו שיעבור עוד זמן רב עד שנצא לחופשה זוגית במלון, במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו שאנחנו נמצאם בה, עם מגבלות הסגר. בייבי ליס נתן לנו הזדמנות ליהנות מהדבר שהכי קרוב לחופשה במה שנקרא חופשת לידה. מלונית זה מאסט בשביל גבר, זה מציל אותו. בשבילי זה היה גלגל הצלה".

תסביר.

"בבית, עם שלושה ילדים קטנים, הייתי מפרפר בין המטלות. לא הייתי זוכה לרגע של מנוחה. הייתי צריך לעזור לה, לטפל בה ובילדים, ללכת לקנות, לחתל, לנקות, להלביש, לקלח, לבשל, לקום בלילה. במלונית התפננתי והגישו לי אוכל עם רום סרוויס לחדר, ממש כמו בסרטים עם העגלה הזו והמכסה הכסוף. ת'אמת שביום השלישי כשהתקשרתי להזמין לחדר את ארוחת הערב, עוד לפני שהוצאתי מילה מפי כבר ענו: 'כן, כן, הכל כפול ,מה תרצו לשתות?'"
אייל מדרג את הדברים שהוא חיכה להם במלון: במקום הראשון – ארוחות השף, במקום השני – המיטה המתכווננת, ובמקום השלישי – התינוקייה, שאפשרה לו ולדיאנה לישון בשקט בלילה, בידיעה שהבייבי נמצא בידיים טובות.
אייל ניחן בחוש הומור מפותח. לאורך האירוח בבייבי ליס הוא העלה סטוריז משעשעים שחרכו את האינסטגרם. הבולטות שלו ברשת עוררה תשומת לב מכיוון שבדרך כלל היולדת היא זאת שמתעדת בטירוף את כל הרגעים המפנקים. ודיאנה בהחלט יודעת לתעד. היא אושיית אינסטגרם, יזמית שעומדת מאחורי המותג צ'רי בייבי בוקס, שמציע מארזים מלאי סטייל לאם ולתינוק, שמיוצרים בעבודת יד.

מה היו התגובות שקיבלת על הסטוריז?

"ראשית כל, הסטוריז הגיעו משעמום. פשוט לא היה לי מה לעשות, אין מטלות ולא באים אלי בבקשות מוזרות. וכמה כבר אפשר לחפור עם בת הזוג על הלידה הקשה שהיא עברה? כאילו, לי לא היה קשה אבל ברגע שניסיתי להסביר לה שגם לי לא היה קל לשבת בכורסא של החדר לידה בלי משענת לרגליים היא זרקה עליי את החיתול המשומש של התינוק – אז ויתרתי".
הסטוריז בעיקר העלו חיוכים על פניהם של המקורבים ותגובות נלהבות על האוכל והתמונות מבייבי ליס. שאלו בתגובות מזה כל הקופסאות שפזורות בחדר, אז אמרתי שזה האיש המציק שדופק בדלת ומביא מתנות בלי להרפות. המלצתי שפשוט תנסו להיות בשקט, שהוא יחשוב שאתם לא בחדר… זה לא עזר, הוא הניח את זה מחוץ לדלת הכניסה , נו מה ?!

מה ההבדל בין להיות אבא לאחד, לשניים ולשלושה?

"בתכל'ס, נגמר הסרט שלך… הלוואי שהייתי יכול לעבור לגור בבייבי ליס. הגשתי בקשה למנכ"לית המקסימה, היה לנו אחלה חיבור , אבל מוזר היא לא חזרה אליי עם תשובה אולי מפני שהבקשה שלי קצת מוזרה…"

איך ראית את התפקיד שלך כבעל של יולדת במלונית?

"בעיקר לזכור את הספרות לטלפון: 24 קבלה, 25 להזמין אוכל, 26 לבר המשקאות, 27 תינוקיה ".

מצאתם פנאי לזמן איכות זוגי?

"כמובן! כוס יין צהריים וערב, וקצת שטויות. בוא נגיד שקיבלתי את החיתול של התינוק לפנים יותר מפעם אחת…"

איך התרחשה הפגישה בין בריאן ושון לאחיהם הפיצפון במלונית?

"בריאן הוא ילד ראשון במשפחה – הכל שייך לו והוא מנהל את הבית כרגע. הוא בעיקר לקח את כל המתנות שהביאו, חשב שזה שלו . הוא ניסה לטפס על העגלה ולעשות לו דיגי דיגי ולא וויתר עד ש"התינוק החדש שלו" בכה. ניסיתי להסביר לו לגעת בעדינות וענה לי שאני מתבלבל. שון הוא ילד אור. הוא עשה כפיים לבראין. כל פעם שהוא עושה שטויות – זה מצחיק אותו. שיהיה לי בהצלחה… המזל שלי שאני יודע שיש לי לאן לברוח, אבל זה ידרוש ממני להביא ילד רביעי. אני שוקל את זה…".

בבלוג של בייבי ליס תוכלי למצוא כתבות שבדיוק מעניינות אותך, אמא חדשה ומהממת!
המומחים שלנו מדברים
המומחים שלנו -פרופ' יריב יוגב


המומחים שלנו - פרופ' רונלה מרום


המומחים שלנו - ג'ני פלדמן