עשרה מנחי יוגה בסיסיים שתוכלי לתרגל מתחילת ההריון ועד הטרימסטר השלישי

30 אוגוסט, 2021

היריון זו הזדמנות נהדרת להעניק לגוף ולנפש שלנו קצת יותר. תרגול יוגה מציע לנו את הכלים שיכינו אותנו להתמודדות עם מהלך ההיריון והלידה הצפויה. קראו כיצד לעשות זאת נכון!

תרגול יוגה על בסיס קבוע יכול לסייע להריוניות להתמודד ולהכין את הגוף פיזית ומנטלית לרגע הגדול, לא רק ללידה אלא גם לשינוי בחיים. התרגול מסייע לשמור על הבריאות הגופנית, על בריאות העובר, מאזן את רמות הסטרס ומפחית חרדה.

מחקרים רבים מראים כי תרגול יוגה בזמן הריון מעודד חיזוק פיזי ומנטלי, ריכוז נפשי ונשימה ממוקדת. תרגול על בסיס קבוע עשוי לשפר את השינה שלכן (שהופכת להיות מאתגרת ככל שהבטן גדלה), להפחית מתח וחרדה, לשפר כוח, גמישות וגם את סיבולת השרירים הדרושה לתהליך הלידה. לא נשכח כמובן את היעילות בהפחתת כאבי הגב התחתון, הבחילות, כאבי הראש וקוצר הנשימה, שגם הם נתרמים מתרגול יוגה.

אנחנו במלון בייבי ליס דואגים לכך שתיהנו מחוויית  אחרי לידה איכותית ומהנה, אבל חושבים גם על מה שיכין אתכן היטב ללידה. לכן, פנינו אל נלי כהן-משולם, מורה ליוגה ומאמנת לאורח חיים בריא, שריכזה עבורכן את התנוחות האהובות עליה, אותן היא מתרגלת עד הרגע האחרון של ההיריון שלה.

אבל, רגע. לפני שאת מתחילה ישנם כמה דברים חשובים שעליך להתייחס אליהם:

  • התייעצי עם הרופא האישי שלך שיאשר כי תרגול יוגה ובכלל כל פעילות גופנית כזו או אחרת בטוחה עבורך (לכל אחת יש עבר רפואי ומצב רפואי אחר..)
  • ישנו יתרון בתרגול קבוצתי ולכן, אם את מוצאת לעצמך קבוצת יוגה לנשים בהריון, נהדר! תוכלי לקבל הדרכה פרונטלית, להנות מחברה שמבינה אותך ומחוויה מותאמת אישית.
  • מטרת תרגול היוגה בזמן הריון היא חיזוק והרפיה, ולכן בכל שלב עליך להקשיב לגוף שלך. חשוב לזכור כי כל אדם הוא שונה ולכן במידה ואת מרגישה שאסאנה (=מנח) מסוימת אינה נעימה לך, ותרי עליה בחרי באופציה קלה או המשיכי לתנוחה שנעימה לך יותר.
  • שלבי בכל שלב התרגול נשימות עמוקות, זה יסייע לך להיכנס למנח בצורה נכונה יותר ויפחית סטרס.
  • שימי לב כי לכל אסאנה (=מנח) יש מודיפיקציה, במידה של חוסר נוחות הרגישי חופשי לבחור במודיפיקציה או באופציה אחרת שנוחה לך יותר.
  • אין נכון או לא נכון, כל דבר שעושה לך נעים וטוב לגוף שלך תוך שילוב נשימות יהיה נהדר.

 

שנתחיל?

לתרגול המלא, לחצי כאן >

בבלוג של בייבי ליס תוכלי למצוא כתבות שבדיוק מעניינות אותך, אמא חדשה ומהממת!
המומחים שלנו מדברים
המומחים שלנו -פרופ' יריב יוגב


המומחים שלנו - פרופ' רונלה מרום


המומחים שלנו - ג'ני פלדמן